Tuesday, July 20, 2010

Terlampau di hari persandingan


Perempuan kalau dulu ke kenduri kahwin biasanya memakai baju kurung atau kebaya. Jika dilihat sekarang ni dah tak kisah lagi dah yang pakai seluar jeans pun ada. Apa pun yang penting menutup aurat dan kalau boleh bertudung labuh.

Yang tak tahan berbaju sendat kemudian bertudung. Namun begitu anak lelaki atau anak perempuan semuanya menjadi tanggungjawab kita untuk mendidiknya mengikut ajaran Islam. Mereka semuanya berasal dari kain putih, ibu bapanya yang mencorakkannya nak jadi apa.Namun kalau dah didik dengan ajaran Islam tetapi sekarang ni pengaruh luaran memang hebat giler , terserahlah kepada Allah SWT mungkin ada hkmah di sebaliknya.

Ya Allah, jadikanlah anak kami anak yang soleh dan isteriku isteri yang solehah.

Amaran:
Ada gambar 18SX sikit, jangan melihat jika anda mahu menjaga aurat mata.


Berbalik kepada fesyen ke kenduri kahwin tadi, gambar yang diambil secara candid dari belakang seorang perempuan yang berpakaian amat jarang. Memang tak sesuai langsung..memang tak boleh blah betul la minah ni. Mudah-mudahan dia bukan Melayu dan Islam. Kalau Melayu dan Islam, nih aku nak kasik sikit.

Org lain pun dressing gak…..ni dah mcm berbogel apa kes? Apasal org melayu kita ni, boleh jadi sampai x malu mcm nie? Dahlah nampak lemak berjuntai..

Buat malu Islam dan Melayu betul. Patutla nabi kata, akan datang 1 zaman dimana waktu itu, wanita berpakaian tapi bertelanjang. Ini la zamannya…………

Kesimpulannya, memang siot je perempuan ni. Semoga dia ditunjukkan jalan yang benar dan bertaubat. Kepada perempuan di luar sana yang suka berpakaian seksi dan jarang – korang jangan ingat semua lelaki suka. Kalau suka pun setakat tengok jer, nak buat isteri sori ler..Tolong kami bantu kami, janganlah berpakaian terlampau.

5 comments:

  1. baik tak payah pakai baju hitam tu
    adoii.
    wat malu kaum aku je
    -na'dz

    ReplyDelete
  2. astaghfirullah.
    teroknyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  3. ngahaha...itu yang mmg sah2 nampak telanjang..sama juga yang tak menutup aurat dengan sepenuh nya
    eg: freehair, baju ketat, kaki tade sock ect ect.
    bukan kah itu juga nampaknya bertelanjang..?
    btw, moga beliau mendapat kesedaran & tidak memalukan kaumnya ^_^

    ReplyDelete
  4. semoga dia bersama dengan orang2 beriman amin

    ReplyDelete